Ako netopier dobyl svet

Autor: Lenka Kahabková | 29.9.2012 o 13:27 | (upravené 29.9.2012 o 13:46) Karma článku: 3,63 | Prečítané:  217x

Rodinný podnik Bacardiovcov vznikol 4. februára 1862 a odovzdávajú si ho z generácie na generáciu. V tejto dobe ho vlastní už ôsma  generácia bez ohľadu na to akým ťažkým situáciám v minulosti čelili . Momentálne je to najväčšia spoločnosť v súkromných rukách ktorá vyrába a predáva alkohol . Zamestnáva vyše 6000 ľudí a pôsobí na viac ako 150 trhoch po celom svete . Jej portfólio tvorí zhruba 200 značiek a mnohé z nich sú mediálne známe . Napríklad najviac predávaný a oceňovaný je práve slávny rum Bacardi .

Na začiatku 19 storočia bol rum považovaný za hrubý a drsný nápoj ktorý bol rezervovaný len pre karibských pirátov . Slušná spoločnosť ho nekonzumovala a v nóbl zariadeniach sa nepodával . Toto však zmenil jediný muž menom , don Facundo Bacardi Massó ktorý emigroval z Katalánska do pekelného mesta nazývané Santiago de Cuba . Don Facundo sa pokúsil skrotiť rum tým že do procesu pridal jeden krok , ktorý predtým nikto neskúsil . Zmäkčil rum filtráciou cez aktívne uhlie aby odstránil nečistoty a taktiež umiestil rum do drevených sudov z bieleho duba kde rum starostlivo dozrieval . Výsledkom bol rum mäkší a jemnejší . Tieto nové ľahké druhy rumu boli až prekvapivo chutné , tmavé , bohaté a vyzreté. Kvalitou sa nepodobali žiadnemu inému rumu , ale ani žiadnej inej liehovine .

Po celej Kube sa veľmi rýchlo šírili správy o výberových , cez aktívne uhlie filtrovaných druhoch rumu dona Facunda a o zázračnom novom ľahkom rume jemnom , civilizovanom a prekvapujúco pitnom . Aby však don Facundo mohol svoje produkty predávať , musel ich najskôr identifikovať. Potreboval obchodnú značku ktorá by bola v dobe kde bolo vysoké percento negramotnosti ľahko zapamätateľná . Legenda hovorí že za zrodom značky už známeho netopiera , stojí práve manželka dona Facunda,  Amália Lucía Victoria Moreau ktorá si pri vstupe do ich prvej pálenice všimla kolóniu ovocných netopierov .  V jej svete hrali netopiere veľkú úlohu a bol to symbol zdravia a rodinnej jednoty. Značka bola okmžite na svete a od vtedy na nálepke každého produktu ktorý nesie názov Bacardi .

Dedičstvo dona Facunda prežilo 3 veľké zemetrasenia , 14 rokov občianskych vojen , 6 rokov vojenskej okupácie , 40 rokov na hranici bankrotu , konfiškáciu aktív na Kube a vyše 50 rokov exilu. Napriek tomu tohto roku Bacardi oslávilo už svoje 150 výročie . Získalo viac ako 400 ocenení a to nie len za kvalitu ale aj za vzhľad či celkový profil a stal sa tak najoceňovanejším rumom na svete . Pretože don Facundo nielenže zmenil rum , ale zmenil aj spôsob , akým ho ľudia pijú a ako o ňom zmýšľajú. Bacardi dodnes vytyčuje štandardy s ktorými sa porovnávajú všetky ostatné druhy rumov .

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, policajné zdroje hovoria o možnom samovražednom atentáte.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti voličov.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.


Už ste čítali?