Ako netopier dobyl svet

Autor: Lenka Kahabková | 29.9.2012 o 13:27 | (upravené 29.9.2012 o 13:46) Karma článku: 3,63 | Prečítané:  200x

Rodinný podnik Bacardiovcov vznikol 4. februára 1862 a odovzdávajú si ho z generácie na generáciu. V tejto dobe ho vlastní už ôsma  generácia bez ohľadu na to akým ťažkým situáciám v minulosti čelili . Momentálne je to najväčšia spoločnosť v súkromných rukách ktorá vyrába a predáva alkohol . Zamestnáva vyše 6000 ľudí a pôsobí na viac ako 150 trhoch po celom svete . Jej portfólio tvorí zhruba 200 značiek a mnohé z nich sú mediálne známe . Napríklad najviac predávaný a oceňovaný je práve slávny rum Bacardi .

Na začiatku 19 storočia bol rum považovaný za hrubý a drsný nápoj ktorý bol rezervovaný len pre karibských pirátov . Slušná spoločnosť ho nekonzumovala a v nóbl zariadeniach sa nepodával . Toto však zmenil jediný muž menom , don Facundo Bacardi Massó ktorý emigroval z Katalánska do pekelného mesta nazývané Santiago de Cuba . Don Facundo sa pokúsil skrotiť rum tým že do procesu pridal jeden krok , ktorý predtým nikto neskúsil . Zmäkčil rum filtráciou cez aktívne uhlie aby odstránil nečistoty a taktiež umiestil rum do drevených sudov z bieleho duba kde rum starostlivo dozrieval . Výsledkom bol rum mäkší a jemnejší . Tieto nové ľahké druhy rumu boli až prekvapivo chutné , tmavé , bohaté a vyzreté. Kvalitou sa nepodobali žiadnemu inému rumu , ale ani žiadnej inej liehovine .

Po celej Kube sa veľmi rýchlo šírili správy o výberových , cez aktívne uhlie filtrovaných druhoch rumu dona Facunda a o zázračnom novom ľahkom rume jemnom , civilizovanom a prekvapujúco pitnom . Aby však don Facundo mohol svoje produkty predávať , musel ich najskôr identifikovať. Potreboval obchodnú značku ktorá by bola v dobe kde bolo vysoké percento negramotnosti ľahko zapamätateľná . Legenda hovorí že za zrodom značky už známeho netopiera , stojí práve manželka dona Facunda,  Amália Lucía Victoria Moreau ktorá si pri vstupe do ich prvej pálenice všimla kolóniu ovocných netopierov .  V jej svete hrali netopiere veľkú úlohu a bol to symbol zdravia a rodinnej jednoty. Značka bola okmžite na svete a od vtedy na nálepke každého produktu ktorý nesie názov Bacardi .

Dedičstvo dona Facunda prežilo 3 veľké zemetrasenia , 14 rokov občianskych vojen , 6 rokov vojenskej okupácie , 40 rokov na hranici bankrotu , konfiškáciu aktív na Kube a vyše 50 rokov exilu. Napriek tomu tohto roku Bacardi oslávilo už svoje 150 výročie . Získalo viac ako 400 ocenení a to nie len za kvalitu ale aj za vzhľad či celkový profil a stal sa tak najoceňovanejším rumom na svete . Pretože don Facundo nielenže zmenil rum , ale zmenil aj spôsob , akým ho ľudia pijú a ako o ňom zmýšľajú. Bacardi dodnes vytyčuje štandardy s ktorými sa porovnávajú všetky ostatné druhy rumov .

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?